6 Yaş Eğitim Programı
FasTrackFundamentals®
Çocuklar görerek, duyarak, dokunarak ve yaparak öğrenirler. Dersin hızını, sınıf öğretmenine ve FasTrack Learning Station®’da sunulan içeriğe verdikleri karşılık ile çocuklar kontrol eder. FasTracKids®, CD-ROM derslerini interaktif bir tahtayla entegre eden FasTrack Learning Station® üzerinde öğretilir. Çocukların dersten öğrendiklerinin ve sunumlarının videoya kaydedilmesi, veliler ve belgelenen gelişim için bir geri bildirim sağlamaktadır. FasTracKids® dersleri, Zigzag EğitimSM denilen eşsiz bir metodoloji kullanırlar. Çocukların ilgisini korumak ve onlara odaklanma ve konsantrasyonlarını geliştirmede yardımcı olmak için etkinlikler sık sık değişir. 8:1’lik öğrenciye öğretmen oranı ve sınıfta en fazla 16 öğrenci olması, öğretmenlerin kişisel dikkat göstermeleri için vakit ayırmalarına imkan sağlar.
FasTracKids® derslerin içeriğine (ne?) olduğu kadar, öğrenmenin sürecine de (nasıl?) odaklanır. İki saatlik derslerin her biri, 12 farklı konunun “nasıl?” ve “ne?”lerini anlatır ve çocukları “Neden?” diye sormaya teşvik eder. FasTracKids®; Astronomi, Biyoloji, İletişim, Yaratıcı Edebiyat, Yaratıcılık, Dünya Bilimleri, Ekonomi, Hedefler ve Yaşam Dersleri, Matematik, Doğa Bilimi, Güzel Konuşma, Drama ve Sanat ve Teknoloji gibi eğlenceli ve dikkat çekici başlıklar içerir. Çocuklar her konu alanı için 16 saatlik ders görürler. Program boyunca, çocuğun ilerlemesi hakkında kişiye özel tartışma fırsatı sunan veli görüşmeleri gerçekleştirilir.
Bilim Etkinlikleri
Fen/Doğa Etkinliklerimizin amacı öğrencilerimize bilimi, çevreyi ve doğayı tanıtmak ve günlük hayatlarına aktarabilecekleri fırsatlar yaratmaktır. Bu etkinliklerimizi şöyle sıralayabiliriz; deneyler, gözlem çalışmaları, bitki yetiştirme etkinlikleri.
Yaptığımız deney çalışmaları ile öğrencilerimizin merak duydukları bazı konuların bilimsel açıklamalarını yaparken bazen de daha önce hiç karşılaşmadıkları veya hiç düşünmedikleri konular ile onları şaşırtıyoruz.
Gözlem çalışmalarımızda; konumuzla ilgili olarak gözlemlememiz gereken durum ile ilgili fikirlerimizi paylaşıp, gözlem sonucu fikirlerimizin doruluğunu test ediyoruz. Hangi nedenlerin hangi sonuçları doğurabileceğini tahmin etmeye çalışıyoruz.
Bitki yetiştirme etkinliklerimizde; bir bitkinin büyüme aşamalarını ve bu aşamalara faydalı olan etmenlerin neler olduğunu gözlemliyoruz. Sıra ile sorumluluklar alarak bitkilerimizi suluyor ve bakımlarını yapıyoruz.
Proje | Elişi | Artık Materyal Etkinlikleri
Proje ve el işi etkinliklerimizde amacımız öğrencilerimizin küçük kas gelişimini destekleyerek geliştirmek ve konularımıza uygun sanatsal ürünler oluşturmak. Tüm bunları yaparken onların yaratıcılıklarından faydalanmak. Bu hedeflerimize de kesme/yırtma yapıştırma çalışmaları, boyama çalışmaları, proje çalışmaları ile ulaşıyoruz. Artık materyal çalışmalarımızda ise öğrencilerimizin farklı materyalleri bir araya getirerek yeni ürünler oluşturmalarını destekliyoruz.
Kavram Çalışmaları
Kavram çalışmalarımızda öğrencilerimizle renk, sayı, şekil, duygu ve zıt kavramlar gibi farklı kavramlar hakkında çalışmalar yapıyoruz. Öğrencilerimizin temel bilişsel süreçlerini etkileyen bu kavramları basitten karmaşığa ilerleyerek öğretiyoruz. Ayrıca sadece kağıt üzerinde değil farklı uygulama ve oyunlar ile kazandığımız kavramları bir daha asla unutmuyoruz.
Anadili ve Yaratıcı Drama Etkinlikleri
Anadili etkinliklerimiz ile ilk olarak öğrencilerimizin kelime dağarcığını geliştirmeyi ve düzgün cümle yapıları ile konuşmalarını hedeflerken bunun yanında duygu ve düşüncelerini, hayal güçlerini de kullanarak diledikleri gibi aktarabildikleri zamanlar haline getiriyoruz. Bazen bir hikaye okuma etkinliği yaparken bazen de belli bir konu üzerinde sohbetler ediyoruz. Hikaye etkinliklerimizi şu şekilde ilerletiyoruz İlk olarak hikaye öncesi etkinlikler dediğimiz; şiirler, tekerlemeler, parmak oyunları veya bilmecelerimizi tekrarlıyoruz. Ardından hikayemizi okuyoruz ve son olarak hikaye sonrası etkinliklerimizden biri ile etkinliğimizi tamamlıyoruz. Bunlar da yarım bırakılan hikayeyi tamamlama, hikayenin sonunu değiştirme, hikaye ile ilgili sorulan soruları yanıtlama ve hikayeyi kuklalar veya vücudumuz ile canlandırma gibi çalışmaları oluyor. Belli bir konu başlığı üzerinden sohbet ettiğimiz etkinliklerimiz ise şöyle ilerliyor İlk olarak öğrencilerimize konu başlığını söylüyoruz ve bu konu hakkındaki fikirlerini alıyoruz. Sonrasında öğrencilerimizin fikirlerini toparlayarak konumuzu özetliyoruz ve eklenmesi gereken noktalarda kendi fikirlerimizi sunuyoruz.Bazen de öğrencilerimize bazı resimler veya kelimeler vererek tamamını kendilerinin oluşturduğu hikayeler yaratıyoruz.Bu sayede öğrencilerimizin kelime dağarcığını, ifade becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri fırsatlar yaratmış oluyoruz.Çoğu zaman hikayelerimizin sonunda dramatizasyonlar yaparak hikayeyi faklı şekilde tamamlama ,rol üstlenme, sen olsaydın ne yapardın? gibi sonlarla yaratıcı drama etkinlikleri yaparak onların ifade etme ve yaratıcı düşüncelerini geliştiriyoruz.
Serbest ve Kurallı Oyun Etkinlikleri
Oyun etkinliklerimizi kurallı ve serbest oyunlar olmak üzere ikiye ayırıyoruz. Kurallı oyunlarımızda amacımız öğrencilerimizin belli kurallara bağlı kalarak bir işi sürdürmelerini ve dikkat yeteneklerini geliştirirken, kazanma ve kaybetme duyguları ile baş edebilmelerini sağlamak. Serbest oyun saatlerinde ise kendi seçtikleri merkezlerde kendi seçtikleri oyuncaklar ile oynarken arkadaşlarına yaklaşımlarını gözlemlemek ve gerektiğinde desteklerde bulunmak.
Alternatif Etkinlikler
Haftalık programımızın dışında yaptığımız kavram, fen doğa, okuma yazmaya hazırlık çalışması vb. çalışmaları kapsayan etkinlik türüdür. Bu etkinliğimiz ile öğrencileri yavaş yavaş üst sınıflarda görecekleri derslerine hazırlıyoruz.
Çocuk Yogası Dersleri
Çocuk Yogası, Klasik Yoga duruşlarının çocuklar için uygun standartlara dönüştürülerek uygulandığı; eğlence, disiplin, kendine güven ve sorumluluk duygusuyla birleştiği, bireysel ve eşli egzersizlerden oluşan hareketler bütünüdür. Çocuk Yogası, çocuklardaki hayal gücünü, doğru nefes almalarını, esnekliklerini ve enerji dolu hallerini sürekli devam ettirmelerini sağlamaktadır… Hayal güçlerini kullanmaları okuldaki öğrenme becerilerini geliştirir ve enerjilerini doğru yöne yöneltmelerini sağlar. Çocuk Yogası çocukların vücut yapılarının esnekliğinin korunmasına neden olur. Bununla birlikte, kasların kuvvetlenmesine, konsantrasyonun ve yaratıcılığın artmasına ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olabilir. Çocuk Yogasında eğlenceli yoga duruşlarının yanı sıra nefes çalışmaları, oyunlar, hikayeler de yer almaktadır. Oyun ve hikayelerin yer alması da, çocuğun kendine olan güveninin artmasını, olumlu düşünmeyi ve duyguların daha kolay ifade edilebilmesini sağlar. Çocuk Yogası ile çocuklar eğlenirken, esneklik, güç, gevşeme ve konsantrasyon sağlanır. Tüm bu çalışmalarla amaçlanan, yetişkin yogasında da olduğu gibi, beden, zihin ve ruh uyumunu dengelemek ve çocuğun bu denge ile yaşamı devam ettirmesine yardımcı olmaktır.
İngilizce
Kurumuzda İngilizce dersleri haftada 2 gün 40dakikalık dersler olarak programa yerleştirilmiştir.Yıllık müfredata göre sınıf içi uygulanan plana uygun olarak renkler,şekiller,meslekler,hayvanlar,sayılar,mevsimler,aylar,günler vb. olarak eğlenceli şarkı ve tekerlemeler ,görsel hafıza kartları ile İngilizce öğretmeni eşliğinde uygulanmaktadır.
Algoritma
Algoritma bir problemi çözmek için izlenmesi gereken yolun adım adım olacak şekilde açık, düzenli ve sıralı bir şekilde ifade etmesidir. Algoritmaların en temel özellikleri bir başlangıç noktasından başlayarak bitiş noktasına doğru adım adım ilerlemesidir. Amacımız öğrencilerimizin algoritmik düşünce yetisine sahip olarak olayları artısı v eksisi ile kurgulamasıdır.Bizler 6 yaş grubu ile haftada 2 saat Algoritma çalışmaları ile planlı yaşamayı, problemleri çözmeyi, olayları oluş sırasına göre sıraya koyabilmeyi öğretiyoruz. Öğrencilerimizin muhakeme yeteneklerini geliştirmek ,mantıksal düşünme yeteneklerini ilerletmek için algoritma ile eğlenceli etkinlikler yapılmaktadır.
Satranç
Çocuklarımızın bir konu üzerinde konsantre olamamaları, en fazla şikayet ettiğimiz sorunlardan biridir. Sanılanın aksine, çocukların dikkatlerini bir konu üzerinde toplamasıyla konsantrasyon artmaz. Konsantrasyonu sağlayan en önemli unsur, motivasyondur. Çocuk gerçekten sevdiği, istediği şeylere karşı konsantre olur. Satranç, bir oyun havası içinde, çocuğu zorlamadan, kendi arzusuyla düşüncesini bir konu üzerinde yoğunlaştırmasını sağlar. Satranç sayesinde konsantre olmayı öğrenen çocukların, daha sonra derslerine ve diğer konulara konsantre olmaları daha kolay olur. Satranç oynayan çocuklarda dikkat dağılması sorununun önemli ölçüde azaldığı zamanla görülecektir.
Dikkat ve Konsantrasyon Çalışmaları
Hayatın ilk 6 yılında beyinde her saniyede 700 yeni nöron bağlantısının oluşması bu dönemin en can alıcı noktası. Çocukta zeka gelişiminin %70 lik kısmı 7 yaşına kadar tamamlanır ve öğrenme becerisi bu yaşta gelişir. Eğitimin sağlam temeller üzerine kurulmasında ve insanların ileri yaşlardaki başarılarında okul öncesi dönemin rolü bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Kitap Uygulama
1. Dikkati güçlendiren egzersizler çocukların yaşına uygun olarak hazırlanmıştır. 2. Çalışmaların her birinin üzerinde talimatlar ve yönergeler bulunmaktadır. 3. Her bir egzersiz için çözme süresi değişmektedir. Egzersizler belirtilen sürelere bağlı kalınarak uygulanmaktadır. 4. Çocuklar hata yaptığında uygun bir iletişim dili ile doğru gösterilmektedir. 5. Derslerden kalan zamanlarda bu çalışmalar rahatlıkla yapılabilmektedir. 6. Çocuğun çok hata yaptığı egzersizler farklı şekillerde tekrarlanarak bu hatalar azaltılabilmektedir.
Eğlenceli Matematik Etkinlikleri
Okul öncesi dönemdeki çocuklar meraklı, araştırıcı, hayal güçleri kuvvetli ve sorgulayıcıdırlar. Çocukların bu yöndeki gelişimlerini desteklemek amacıyla, onların araştırabilecekleri, meraklarını giderebilecekleri, neden sonuç ilişkisini görebilecekleri, çeşitli fikirler öne sürerek tahminlerde bulunabilecekleri fırsatlar vermeli ve bu yönde eğitim ortamları hazırlanmalıdır. Bu da çocukların merak ve araştırma duygularını geliştirici ve zihinsel yeteneklerini uyarıcı etkinliklerden biri olan “matematik etkinlikleri” ile mümkündür.
İlkokula Hazırlık Çalışmaları
Öğrencilerimizin ilkokula oryantasyon sürecini kolaylaştırmak amacıyla, gruplarımızda yaptığımız çalışmalar; serbest çizgi çalışmaları (üç boyutlu çalışmalar) ve düzenli çizgi çalışmalarından (iki boyutlu çalışmalar) oluşmaktadır. Çalışmalarımız önce oyun, müzik, drama, görsel okuma etkinlikleri ve oyuncaklar ile verilmektedir. Öğrencilerin el – göz koordinasyonlarını destekleyici üç boyutlu; çizgi üzerinde yürüme, ayrıca öğrencilerin kitap tutma, soldan sağa, yukarıdan aşağıya görsel okuma, doğru kalem tutma becerileri de desteklenmektedir. Daha sonra bu çalışmalar basitten zora doğru hazırlanmış etkinlik sayfaları ile verilmektedir. Çalışma kitaplarımız yaptığımız bu çalışmaları pekiştirilmektedir.
Müzik ve Dans Etkinlikleri
Bu etkinlik sadece müzik dinleyip dans etmenin dışında öğrencilere, hayal ettiklerini müzik yoluyla dışarı yansıtmayı, müzikli oyunlar eşliğinde de büyük kas gelişimini de desteklememizi sağlayan çok amaçlı bir etkinliktir.